29. aug. 2013

Godt blandet brok for en 10'er, tak

Nå piger. Det er torsdag aften. Jeg har arbejdet alt for længe i dag og under for stort et pres (men hey! Det hører sig vist til med mere ansvar). Så jeg er lidt pernitten. Derfor får I lige en liste. En hadeliste.


  • Turister: Jeg arbejder i et erhverv, hvor man virkelig kommer turisterne ved. Det er alt fra franskmænd, tyskere som insisterer på at snakke tysk, venlige amerikanere, russere som kun kan snakke russisk, jyder som kører med ekstra voldsom dialekt (for a' snye' æ' dåmme kjøvenhavnere, æ' å'), svenskere som tror at alt skal forgå på svensk og priserne i Danmark er svenske, og asiater som kun kan pege. Der er alt at vælge imellem. Og man bliver så fucking træt at dem alle sammen. Engang elskede jeg svenskere og syntes, at de var det flotteste folkefærd. Nu synes jeg, at hele bundtet er idioter.
  • Cykelister: Hvis I læste dette indlæg, hvor jeg semibrokkede mig over folk som snakker i telefon, imens de cykler. Og ladcykler. Så er I allerede med på dét. Men en tilføjelse er følgende: folk som cykler uden at have hænderne på styret. Det kan godt være, at det er fucking sejt hjemme i gården, men drop det. Hov, lige på falderebet tilføjer vi lige, folk som ikke markerer med deres hånd - om de skal dreje, holde eller what so ever. Det gør bare alt så meget lettere for os med fart på.
  • Billister: især i København. Jeg tror ikke, at jeg behøver, at uddybe det?
  • Arbejdsweekender: Det kan ikke passe, at jeg skal arbejde 6-15 næsten hver weekend. Hold på hat og briller; vi snakker både lørdag og søndag. Jeg møder næsten en time før og går sjældent til tiden. Jeg arme stakkel
  • Amager: Der er flyttet nogle unge mennesker ind i en lejlighed i bygningen overfor mig. Jeg har endnu ikke set dem, men hader dem allerede. De holder fest cirka hver anden dag. Det er højt, dårligt musik til langt ud på natten. Det kan jeg leve med og sove fra, men de bliver uvenner til hver fest. Og her kommer min formodning om Amager ind i historien. De snakker med en dialekt som kun folk fra Amager (måske egentligt også vestegnen og sydhavnen...) kan. Jeg ser det for mig; pige i shiny adidas jakker, Uggs, piercing ved øjet og knaldrødt hår. fyr som er skaldet eller har meget kort hår, shiny adidas jakke, løse bukser med et gult m bagpå og nike sko med fjeder i. Man kan ikke kende forskel på dem, de er som lemmings, liiige indtil de bliver sure og diskuterer. Det forgår så uhyggeligt højt, de råber i munden på hinanden og snakker et uforskammet grimt sprog. Jeg bliver ikke overrasket den dag, hvor én bliver skubbet ud af vinduet eller den dag hvor jeg hører et skud derovre fra. De er farlige. Hvad laver den slags her midt på Vesterbro??
  • Miley Cyrus: Jeg kan faktisk godt lide hende, og har ligesom alle andre på internettet set videoer af hendes liveoptræden til vma. Jeg kender ikke hendes sange eller hendes disney-fortid, men hun er da en flot pige. Men den ene grund til, at hun er på denne liste, er altså hendes tunge. Hvorfor skal den være uden for munden hele tiden? Fred være med, at hun ikke er den bedste sanger. Men den tunge der... Og så syntes jeg forresten, at hun skulle overlade "blurred lines" til robin thick, pharrell og t.i

og lidt positivt: På vej hjem fra arbejdet kommer der en bil som skal dreje til højre. Vi ved alle sammen, at bilen skal holde indtil cykelisterne er cyklet forbi. Det gør denne bil ikke - og guess what? Billisten havde travlt med at snakke i telefon. Så han kører lige ind i en ung mand, som vælter hen af vejen. Alle vi andre stopper selvfølgelig op og det gjorde mig virkelig glad. At der er det sammenhold blandt cykelister (københavnere generelt, forhåbentligt - med mindre man tager på staden, that is...). Vi cykelister står sgu sammen. Den fyr som blev kørt ned, var heldigvis okay. Han var helt forvirret og spurgte flere gange "var der ikke grønt?". Billisten derimod snakkede lige færdig i telefon, måske tweetede han lige om sit uheld, inden han kom ud. Det første han gjorde var at kigge på sin bil....

Aaarh, det gjorde godt. Nu vil jeg se et eller andet på DR og blive glad igen. PS: Er jeg den eneste som har lyst til øl og syng-med-musik?

PPS: det er ok hvis du ikke har læst det hele. Jeg gider ikke engang at læse det igennem. Her er en video.


1 kommentar:

  1. De må eddermanme larme meget når de kan genere dig så meget og stadig være i en helt anden bygning! Bitches.
    Boede på et tidspunkt ovenpå et par, som var ligesådan - høj musik konstant, og om natten vågnede jeg brat når de pludselig skulle have ugens 5. skænderi klokken 02.17. Igen, bitches.
    ;)

    SvarSlet