23. jul. 2013

Ligegyldigt

Leksikon » Menstruation

Slang: Spytte røde grise, have håndværkere i opgangen, koge jordbær, have malere i entreen, flage rødt, være ude af drift, have besøg af tante Rød fra Rødovre, periodesovs, ketchup i undervognen.



 
Vidste du...
at alt i alt menstruerer en kvinde omkring 500 gange i løbet af sit liv?

Jeps, det er mig i dag. Jeg er en af de heldige piger/kvinder (jeg kan vitterligt ikke finde ud af hvad jeg skal kalde mig selv. Pige lyder SÅ ungt og kvinde lyder ret meget som en 35årige med lækkert job og snart børn.... Nu stopper denne parentes.), som virkelig har smerter. Så da jeg fik fri fra arbejdet fløj jeg hjem for at ligge i fosterstilling. 

I morges klokken 05:40 gik jeg forbi tre fulde fjolser. På strøget. Den ene sagde "Hvad så din lede hippie, skal du smage min joint?" - hans ene ven sagde "HIP-steeer". De skulle være glade for at jeg skulle på arbejde og at jeg havde så onde menstruationssmerter, at jeg ikke kunne klare andet end et hurtigt "ja-det-er-godt-du!"-smil. Ellers havde jeg startet en diskussion. Ikke så meget om deres dårligt rullet jay. Men jeg hader virkelig folk som bruger begreber, som de tydeligvis ikke fatter. Jeg hader folk som kaster rundt med begreber og skal kunne kalde folk noget og proppe folk i en kasse. Så jeg kunne godt have tænkt mig, at høre hvordan de ville definere hippie og hipster... Kan man overhovedet være begge ting på én gang? Jeg tvivler meget. 
Jeg er en definitionsnørd. 
Det gør mig faktisk ret irriteret - næsten ligeså irriteret som, at cykle på en smal cykelsti bagved folk med ladcykler. Hvorfor skal de absolut fylde for to? Jeg synes Bullit skal indføres og de andre afskaffes. 

  
Jeg beklager det halv ligegyldige indlæg. Men jeg er pisseligeglad. Jeg er træt, har kvalme og skal heldigvis ikke svømme med hajer i dag. Hvem kommer med et glas kakao og nogle popcorn?  Jeg er sikker på, at det kan kurere mig. Nu vil jeg se en film og have ondt af mig selv.

1 kommentar:

  1. Jeg missed muligheden for at poste min kommentar pga Google. Så fy skamme - trick me once shame on you, trick me twice shame on me!

    Glemmer helt at rose cyklen og i den forbindelse nævne at du kan finde en Long John til en tredie del af prisen. Men den er fræk, den Bullit der!

    P.s Er da ked af at folk på gaden er så dumme, men det er jo nok værd at tænke på at de nok ikke var ved deres "fulde" fem kl 05:40. Det er ærgeligt at folk har den hang til kasser. MEn det er jo nok en diskussion der nok kræver en blogpost for sig selv.

    P.p.s Hils Auntie Flow,

    SvarSlet